MASS MEDIA 8

OWNERSHIP IS THE KEY TO THE CORRUPTION OF THE MEDIA
rebekah brooks Murdoch's grip on British politics was the product of corporate control of the press. Ending it is a democratic necessity

You'd have to be a "real fantasist", George Osborne declared this week, to believe there had been a "vast conspiracy" to hand full control of the satellite broadcaster BSkyB to Rupert Murdoch. David Cameron, who's due to appear before the Leveson inquiry into press standards on Thursday, has said something similar. The Tory culture secretary and "minister for Murdoch" Jeremy Hunt, who lobbied with cringe-making enthusiasm for the takeover, insisted he abandoned all partisanship the moment he was put in charge of adjudicating the bid. In fact, you would have to be a complete chump to believe the opposite. Crying "conspiracy theory" is a surefire way of putting accusers on the defensive. But agreements and understandings don't need to be explicit to be real, whether in business or politics. When Tony Blair flew to pay homage to Murdoch's court in 1995, he didn't need to spell out that he'd be dropping Labour's plans to limit cross-media ownership for the tycoon to get the message – any more than the Scottish National party leader, Alex Salmond, had to sign an undertaking that he'd lobby for the BSkyB bid in exchange for support from the Murdoch press.

But any doubt about the scale of collusion, corruption and cover-up between News International, politicians and police a year after the phone-hacking scandal exploded is now strictly for the pathologically credulous, or those actually on the payroll. Not only has the backdoor lobbying and elite backscratching been laid bare at the inquiry, while Murdoch executives, journalists and police officers have been arrested and charged. But Murdoch's mythology that he has "never asked a prime minister for anything" and leaves editorial policy to his editors has also been mercifully disposed of. Today John Major recalled that the media baron demanded he change government policy on Europe or his newspapers wouldn't back the Tories at the 1997 general election, while the former Sunday Times editor Harold Evans has described how Murdoch dictated coverage on everything from the economy to foreign policy.

The hearings have thrown a gruesome light on the dalliance between press and politicians, and there are dangers for Cameron in what might still emerge. But as the circus goes on in an atmosphere of deferential chumminess of its own, it shows clear signs of turning into the establishment safety mechanism of many other such inquiries before it. With Tory leaders making clear their opposition to any statutory role in press regulation, Lord Justice Leveson will struggle to go beyond a slightly more independent body than the patsy Press Complaints Commission, and some redress for victims of media intrusion or misrepresentation. Crucially, there is little chance of his inquiry delivering a significantly more accountable media because, as he said today, he is anxious not to get into the fundamental issue of ownership. But as the evidence to the inquiry has demonstrated, it's the corporate ownership of the press and media – and News International's dominant share of the market, delivered by Margaret Thatcher and reinforced by Blair – that gave Murdoch his mafia-like grip on politics and shaped the media's reporting of everything from Iraq to financial deregulation.

Which is why Ed Miliband's demand today to set limits to cross-media ownership and the share of the newspaper market controlled by one proprietor (also backed by Major earlier in the day) represents a significant break with two decades of political class deference to the media monopolists. Added to the promotion of different forms of ownership – even more important in the digital era – that would start to widen media freedom and diversity. Of course, the British press has long been plagued by monstrous proprietors. In recent times, its owners have been particularly noted for their criminality, from Robert Maxwell to Conrad Black; Muslim-baiting and pornography, in the case of Express Newspapers' Richard Desmond; and tax-exiled feudal reclusiveness, in the shape of the Telegraph group's Barclay brothers. But whereas press barons always tried to influence politics, that extended in recent years to rewriting media regulation in their commercial interests. And when it comes to the content of their papers and websites, the same sort of approach has translated into selling advertisers the right to incorporate their "messages" and "brand themes" into unlabelled news reports.

Corporate corruption of the media has shown itself to be a threat to free expression, as well as democracy. But it's only part of a wider corruption of public life, driven by privatisation above all, that has become ever more corrosive in the years of Murdoch's ascendancy. That has seen Tony Blair waltz from the premiership into £12m a year's worth of contracts with banks such as JP Morgan that his administration failed to regulate and with autocratic western allies such as Kazakhstan and Kuwait; a revolving door regime that hands ex-ministers and civil servants lucrative jobs in the companies they previously regulated; and 142 peers with financial links to companies involved in private healthcare having the right to vote this year on a health bill that opens the NHS to sweeping privatisation. Overturning the corporate takeover of official Britain, and the corruption of the media and politics that fuelled it, has now become a democratic necessity.

  • FULL ARTICLE HERE
  • MURDOCH MAFIA GOON COULSON HELD OVER TOMMY SHERIDAN PERJURY INQUIRY


    Andy Coulson held in Tommy Sheridan trial perjury inquiry

    Prime Minister David Cameron's former director of communications Andy Coulson has been detained by police investigating allegations of perjury.

    Mr Coulson, 44, was detained at his home in the Dulwich area of London at 06:30 by seven officers from Strathclyde Police. He has been held on suspicion of committing perjury at the trial of former MSP Tommy Sheridan in 2010. Mr Coulson is being taken to Glasgow, where he will be questioned. A police spokeswoman said: "Officers from Strathclyde Police's Operation Rubicon team detained a 44-year-old man in London this morning under section 14 of the Criminal Procedure Scotland Act 1995 on suspicion of committing perjury before the High Court in Glasgow." Mr Coulson is not under arrest. In Scotland a suspect is detained on suspicion of an offence unlike in England and Wales where a suspect is arrested. Mr Coulson has not been charged.

    Mr Coulson gave evidence at the perjury trial of former Scottish Socialist MSP Tommy Sheridan in 2010. Sheridan was awarded £200,000 in damages from the News of the World in 2006 after it printed allegations that he had committed adultery and visited a swingers' club.

    Heated exchanges

    Tommy Sheridan Tommy Sheridan was released in January from a three-year jail term for perjury After the court action, the former MSP and his wife Gail were charged with perjury. She was acquitted during the subsequent trial but Mr Sheridan was convicted in December 2010. He has since been freed after serving just over a year of a three-year sentence.

    Mr Coulson was called to give evidence at Sheridan's trial as he was editor of the News of the World between 2003 and 2007. During heated exchanges with Sheridan, who represented himself at the trial, Mr Coulson denied being involved in, or aware of, any illegal activities, including phone hacking. At the time of his two-day appearance, he was employed as Prime Minister David Cameron's director of communications. Mr Coulson resigned from that post in January 2011, saying coverage of the News of the World phone hacking scandal had "made it difficult to give the 110% needed in this role".

    Police dossier

    In July 2011, he was arrested by Metropolitan Police investigating the News of the World hacking scandal and later released on bail. The solicitor for Mr Sheridan, Aamer Anwar, said he had taken a dossier of information to Strathclyde Police in July last year and the force had since mounted a robust operation to investigate allegations of perjury during his client's trial. Mr Anwar (now writing for Murdoch's scumbag Sun) said Mr Coulson must be afforded the presumption of innocence.

  • FULL ARTICLE HERE
  • VILE POLITICAL SYSTEM PROPPED UP BY A VILE MEDIA SYSTEM
  • Tommy Sheridan perjury conviction 'unsafe', claims MP Tom Watson
  • MURDOCH MAFIA TRIED TO BLACKMAIL SELECT COMMITTEE
    Met told to investigate claim that MPs were targeted to gather dirt for intimidation plot that was ordered from outside the newsroom

    Detectives carrying out the multimillion-pound investigation into illegal newsgathering techniques at Rupert Murdoch's British newspaper group have been asked to investigate whether it attempted to blackmail politicians. The alleged plot centres on News International's apparent efforts to warn off MPs on a parliamentary committee from disproving its discredited defence that phone hacking was the work of a single "rogue reporter".

    According to the former senior News of the World journalist Neville Thurlbeck, News International ordered the Sunday paper's reporters to scour the private lives of MPs on the Commons Culture, Media and Sport Committee in 2009. At the time, Mr Murdoch's company was mounting what it now admits was a mistakenly "aggressive" response to allegations that the interception of voicemail messages was rife at its headquarters in Wapping, east London. On the advice of the parliamentary authorities, the Labour MP Tom Watson has now asked the Metropolitan Police to investigate the allegation. According to Mr Thurlbeck, reporters were told by those in "deepcarpetland" to obtain evidence of affairs or gay relationships. The aim, he claimed, was to "to find as much embarrassing sleaze on as many members as possible in order to blackmail them into backing off from its highly forensic inquiry into phone hacking". In a letter – a copy of which has been obtained by The Independent – to the Deputy Assistant Commissioner leading the Met's inquiries into News International, Sue Akers, Mr Watson wrote: "If these allegations are found to be true, it suggests there was a conspiracy to blackmail."

    Mr Watson, a member of the committee put under surveillance by News International, said: "I have evidence that I was put under covert surveillance in September 2009 by the private investigator Derek Webb, as well as Mazher Mahmood and an accomplice. Mr Thurlbeck may not be aware of this. I would, therefore, urge you to investigate Mr Thurlbeck's claims in order to establish whether any offence was committed." The Met launched an inquiry into alleged computer hacking at The Times earlier this year in response to a letter from Mr Watson. Yesterday the Met said it was unable to comment on the MP's latest request. The Leveson Inquiry – where former Labour Prime Minister Tony Blair will appear today – has been investigating the power wielded behind the scenes by News International. While blackmail would be a significant deepening of the criminal inquiries enveloping NI, former News of the World reporters have spoken in the past about their use of "leverage" to secure the co-operation of people about whom the paper had embarrassing information.

    Mr Thurlbeck, the former chief reporter, disclosed the alleged operation against MPs in comments to Mr Watson that the MP included in his co-authored book, Dial M for Murdoch. Mr Thurlbeck said that an "edict" had been passed to reporters to "find out every single thing you can about every single [committee] member: who was gay, who had affairs, anything we can use." In the New Statesman this month, he added that the NOTW's journalists had been so concerned about the exercise that they did not carry it out, but went further than he had previously about its intent. He wrote: "At the height of the hacking scandal, News of the World reporters were dispatched round the clock... the objective was to find as much embarrassing sleaze on as many members as possible in order to blackmail them into backing off from its highly forensic inquiry into phone hacking."

    In his letter to Ms Akers, dated 9 May, Mr Watson wrote: "I think it is important that I write to make you aware of new information published by Neville Thurlbeck.... The comments concern the blackmail of members of the Culture, Media and Sport Select Committee, and will be of interest to you given Mr Thurlbeck's previous arrests." Mr Thurlbeck, arrested on suspicion of phone hacking, remains on police bail. News International made no comment on Mr Watson's letter.

  • FULL ARTICLE HERE
  • MURDOCH MAFIA MOLL REBEKAH BROOKS STATEMENT ON BEING CHARGED VIDEO
    MURDOCH MAFIA MOLL REBEKAH BROOKS HAS BEEN CHARGED 15 MAY 2012 VIDEO
    CPS ON REBEKAH BROOKS CHARGES WITH TWO MORE ARRESTED ON BUNGS VIDEO
    MURDOCH MAFIA MOLL BROOKS CHARGED AT LEWISHAM POLICE STATION VIDEO
    VILE POLITICAL SYSTEM PROPPED UP BY A VILE MEDIA SYSTEM

    Barclay brothers (Daily Telegraph), Jonathan Harmsworth (Daily Mail), Richard Desmond (Daily Express ),
    Rupert Murdoch (Ex-News of the World, The Sun and Times) and BBC's Danny Cohen


    As we have been exposing for a very long time and well before the Leveson inquiry, the media mafia consisting of wealthy royalist warmongering press barons like the Barclay brothers(Daily Telegraph), Jonathan Harmsworth (Daily Mail), Richard Desmond (Daily Express ) and the godfather Rupert Murdoch (Ex-News of the World and The Sun) all play a major part in promoting the utter scum, dregs and filth of the earth as suitable candidates come election time.

    Even the BBC, who we have tried to obtain information via FOI requests , as to the percentage of air time they spend promoting the three main political parties, who have all been implicated in massive fraud and deception.

    Despite that the BBC continue to provide the propaganda that ensures NO OTHER party gets airtime on our own personally funded public broadcaster thanks to the total control of the media by the United Grand Lodge of England and the royal parasites main henchman the Duke of Kent. They are all behind the extremely flawed democracy that ensure the total control of every political party the SHEEPLE are forced to vote for come election time and who will NEVER allow any other party an opportunity to break the vile political system as it stands at present.

    This was well proven when the Murdoch mafia took down Tommy Sheridan in Scotland, who was leader of the only alternative to the political mafia, the Scottish Socialists. Murdoch's masonic henchmen used every trick in the book to smear Sheridan and his wife and Sheridan ended up in jail thanks to the Scottish judiciary and legal mafia aiding and abetting Murdoch to block any viable alternative to the mobsters running UK politics for their own , the royals and their masonic henchmen's financial elitist money system.

  • FULL ARTICLE HERE
  • Tommy Sheridan perjury conviction 'unsafe', claims MP Tom Watson
  • The Leveson Inquiry: CULTURE, PRACTICE AND ETHICS OF THE PRESS
  • Cameron's 'secret meetings with Rebekah Brooks': First was two days after Coulson quit No10
  • Cameron signed off texts to Rebekah Brooks with 'lots of love' (and they DID discuss phone hacking)
  • How it went sour with Gordon Brown: Rebekah Brooks reveals how former PM was 'incredibly aggressive' after Sun switched sides to Tories (and how Blair 'fed her stories' about his rival)
  • Murdoch driver: I told Jeremy Hunt about cash drops to Met police at Hyde Park tennis courts
  • Tory scumbag Osborne met Murdoch mafia at estate
  • Murdoch mafia spy Andy Coulson attended sensitive No.10 meetings
  • Five questions for Murdoch mafia spy Andy Coulson at the Leveson inquiry
  • Cameron fears his highly personal text messages to Murdoch's femme fatale will be made public this week
  • Tory scumbag Cameron in bed with Murdoch mafia femme fatale
  • Cameron's secret summit with Murdoch mafia and News Corp
  • Murdoch spy Andy Coulson owned News Corp shares while at No 10
  • Downing Street lawyers apply for Leveson probe privileges(To allow these scum to censor dodgy dossiers)
  • Cameron was 'so close to Rebekah Brooks he texted her up to a dozen times a day'
  • Mudrock’s Sun Cops ‘Woy’ Insult Flack
  • Salmond facing more questions on links with Rupert Murdoch
  • News Corp lackey board members comes out in support of Murdoch
  • Hacking report: Murdoch not fit to run a major company
  • News Corp case shows a cap on media ownership is the way forward
  • SCANDAL - INSIDE THE MURDOCH MEDIA EMPIRE (VIDEO)
  • DANIEL MORGAN AXE MURDER CONNECTED TO MURDOCH MAFIA HACKING SCANDAL(VIDEO)
  • Daniel Morgan murdered for exposing crooked 'masonic' cops flooding UK with cocaine
  • Crooked cops' cocaine link in murder probe
  • Daniel Morgan murder: 24 years, five police inquiries but no justice
  • POLICE CORRUPTION COVER UP OF DEATH OF PRIVATE DETECTIVE DANIEL MORGAN 24 YEARS AGO (VIDEO)
  • FREEMASON SET UP SPY NETWORK OF CORRUPT COPS, TAXMEN AND BANKERS
  • Jonathan Rees: Freemason private investigator who ran empire of tabloid corruption
  • Former policeman's trial in Daniel Morgan case stayed
  • Woman held over private detective's death Daniel Morgan
  • Murdoch’s £1m bill for hiding dirty tricks
  • 'Never explain, never apologise' is the vile Met police way. It's not good enough
  • SCUMBAG ZIONIST RICHARD DESMOND BEHIND PROMOTION OF ROYAL PARASITES
  • Tax dodging royalist fascist Harmsworth owner of the Daily Scum at Leveson inquiry demanding no shackles for his vile form of royalist bullshit
  • MURDOCH MAFIA'S EX-NOTW MOLL AND THE TORY SCUM POLITICAL MAFIA PALS VIDEO
    TAX DODGING HARMSWORTH OWNER OF DAILY RAG AT LEVESON INQUIRY
    Tax dodging royalist fascist Harmsworth owner of the Daily Scum at Leveson inquiry demanding no shackles for his vile form of royalist bullshit.

    Don't shackle free press, says Mail chairman

    Self-regulation protects newspapers from political interference, Lord Rothermere tells the Leveson Inquiry The Press Complaints Commission should not be replaced by a bureaucratic ‘box-ticking’ system of newspaper regulation, the Daily Mail’s proprietor said yesterday. Viscount Rothermere, Chairman of the Daily Mail and General Trust, which owns the Mail and Mail on Sunday, said he ‘passionately’ believes that some form of self-regulation is the best way to protect newspapers from political interference and ensure a genuinely free Press.

    He told the Leveson Inquiry that he opposed the idea of legislation to set up a Press equivalent of the Financial Services Authority. He said: ‘I think that if you take authority and responsibility away from the people that should have that authority and responsibility, if you try to create a body which takes a box-ticking mentality to this issue, then you devolve authority and responsibility, and that’s quite a dangerous place to go. ‘You could end up in a situation like the FSA, where you have more and more regulation with more and more box-ticking, without people really focusing on the matters which really count.’

    Lord Rothermere said editors of his newspapers have complete editorial independence and he would never seek to influence the content of his titles. He said: ‘Our newspapers have a long tradition of holding politicians, the police, the media, officials and public servants in all walks of life to account in the public interest. The Daily Mail’s campaign for justice for Stephen Lawrence, for which the paper received the Campaign of the Year award, and which contributed to the paper winning Newspaper of the Year, is one example, but there are many others. ‘We allow our editors to make editorial decisions without reference to commercial considerations.

    ‘I was always brought up to believe that specialists should do their job and that it’s the job of the proprietor to enable them to do that and to protect them. ‘So I feel that it’s my job to protect the independence of editorial. That’s my position and that’s where I get my authority from.’

    'Our newspapers have a long tradition of holding politicians, the police, the media, officials and public servants in all walks of life to account in the public interest'
    Viscount Rothermere, Chairman of the Daily Mail and General Trust

    HOW ABOUT THE ROYAL PARASITES AND THEIR MASONIC HENCHMEN HARMSWORTH REGULARLY PROVIDES BULLSHIT FOR?


    He added: ‘In order to be an effective newspaper publisher you have to be an outsider. It means it’s sometimes very hard to make friends and keep them, but that is the cost of doing the job properly. ‘I think my family have always had a tremendous pride in the newspapers that our company produces and in the journalists that produce them. ‘That is something I care very deeply about and which my predecessors did also.’

    Lord Rothermere, formerly a cross-bench peer, recounted a number of social meetings with politicians but said he barely discussed work with them because he preferred to keep business discussions separate from personal matters. ‘I think it is very important in my role not to exhibit partisan political views. It would put undue pressures on my editors to support a view they think I might have. I don’t want to influence them by inference,’ he said.

  • FULL ARTICLE HERE
  • The never ending royalist bullshit from Harmsworth's Daily Rag
  • SCANDAL - INSIDE THE MURDOCH MEDIA EMPIRE VIDEO


    It has been called "The Murdoch Spring". A modern democracy freed from the grip of a foreign press baron by one astonishing newspaper story. For 30 years Rupert Murdoch has held sway over British Prime Ministers and politicians of all stripes have sought his favour. In Britain he controls 40 percent of the press, and a major television station. In the United States he owns The Wall Street Journal, The New York Post, the Fox television network, the Fox News on cable and the film studio Twentieth Century Fox. But when Britain's Guardian newspaper revealed that Murdoch journalists had hacked the phone of murdered schoolgirl, Milly Dowler, while police and family desperately searched for her, British politics was transformed in an instant. And now Murdoch's dynasty is under threat not from outside competition, but from shocking accounts of bribery, blackmail, and invasion of privacy. Scandal: Inside The Murdoch Empire is the remarkable story of the battle over the future of News Corporation, Rupert Murdoch's reputation and his family's fortunes.

    This film reveals how Murdoch used his papers to vanquish those who got in his way. The tabloid term for it is "Monstering". Michael Wolff, who has written the latest authorized biography of Murdoch believes that, "Reward and punishment is how this company works, and that's essentially the business model. And that's what newspapers are for him. They are the means with which you reward and which you punish News International." British Labour MP Tom Watson, who keenly questioned Murdoch at a Parliamentary hearing was himself put under surveillance by a private eye employed by , in what he believes was an effort at intimidation. "I'd say, the people were outside my flat again. There's that funny man on the motorbike. I think I might be followed." Mark Lewis, the lawyer for the Dowler family and over 80 other phone hacking victims, also discovered that he and his family had been put under surveillance by Murdoch's British company. "I've seen the video of my ex-wife and my daughter who was fourteen. I've seen a video that was found in News International's English offices." Politicians, who once genuflected before him, now snap at Murdoch's heels. The Government has been tainted by the scandal. The country's two top police chiefs have had to resign. His top executives have been arrested. On March 13 2012, Rebekah Brooks, the former News of The World and Sun editor, was arrested on suspicion of conspiracy to pervert the course of justice, as part of the inquiry into allegations of phone hacking. Brooks was also previously arrested in July of last year on suspicion of conspiring to intercept communications. On March 14th, 2012 Neville Thurlbeck, former News of the World chief reporter was also arrested again on suspicion of intimidation of a witness and encouraging or assisting an offence. Both are out on bail.
    RT'S SELECTIVE DISMISSAL OF SECRET CABALS USING HAND PICKED COMMENTATORS VIDEO
    MEDIA ADVERTS PORTRAY MEN AS WIMPS AND WOMEN AS AGGRESSORS VIDEO

    Decide if you want to buy a car from Fiat with this sort of ad?
    MURDEROUS EMPIRE OF MURDOCH AND HIS MASONIC HENCHMEN
    CRIMINAL MURDERING EMPIRE OF MURDOCH, HIS MASONIC HENCHMEN AND THE UNDERMINING OF DEMOCRACY.

    We have continued to state that Tommy Sheridan was deliberately and methodically destroyed by Rupert Murdoch and his freemason henchmen like Jonathan Rees and who was also behind the murder, with an axe through his head, of Daniel Morgan. Why the freemasons and criminal thugs running the London met police have not arrested the Murdoch mafia is beyond belief and the fact Murdoch had most of the corrupt murdering met cops in his pocket.


    Tommy Sheridan perjury conviction 'unsafe', claims MP Tom Watson

    Tommy Sheridan was released in January from a three-year jail term for perjury

    Former MSP Tommy Sheridan was wrongly convicted of committing perjury during his defamation action against the News of the World, a Labour MP has claimed. Tom Watson, a member of the committee probing phone-hacking, said the jury had not been "in full possession of the facts" and the judgment was "unsound". Mr Sheridan was awarded £200,000 in damages after winning his defamation case against the newspaper in 2006.

    He was later jailed for three years for committing perjury during that case. The former Scottish Socialist Party leader was released in January this year after serving just over 12 months of his sentence.

    Damages award

    The 48-year-old has always maintained his innocence and plans to appeal against his conviction. News Group, which owned the now defunct News of the World, has challenged the £200,000 damages award to Mr Sheridan. That action was put on hold during the former MSP's perjury trial. It has since been postponed again pending an investigation by Strathclyde Police into phone hacking and other alleged illegal practices at the News of the World and firms owned by Rupert Murdoch.

    I am writing to Alex Salmond recommending that he set up a an inquiry by the Scottish Parliament into how and why MSPs were targeted”
    Tom Watson MP Culture Committee


    The culture committee, of which Mr Watson is a member, issued its report into the affair on Tuesday. The cross-party group concluded that Rupert Murdoch "is not a fit person to exercise the stewardship of a major international company". The committee was split six to four on its report, with Conservative members refusing to endorse it and branding it "partisan". Speaking after the publication of the report, Mr Watson said matters which had emerged during the committee's investigation had cast doubt on Sheridan's conviction.

    Mr Watson said: "Former member of the Scottish Parliament, Tommy Sheridan, lost his liberty on a majority verdict of a jury not in full possession of the facts. "He received a three year prison sentence - I believe the judgement is unsound. "If Rupert Murdoch really is sorry then he will order an urgent review of the information his company provided to the jury in the Sheridan case."

    Inquiry call

    Mr Watson added: "Now that we know that the former first minister of Scotland (Jack McConnell) was also a target of hacking, I am writing to Alex Salmond recommending that he set up an inquiry by the Scottish Parliament into how and why MSPs were targeted." Reacting to the culture committee's report, Mr Sheridan said it was clear that his perjury conviction was unsafe as it was based on "evidence that was untrue and evidence that was not complete". "News International failed to deliver the information which they were asked to deliver to a court of law in Glasgow," he said.

    A jury took a very narrow decision, by eight votes to six, to find me guilty of a crime that I know I'm not guilty of”
    Tommy Sheridan


    Mr Sheridan claimed he has been briefed regularly by Strathclyde Police on Operation Rubicon, which is investigating allegations of phone hacking, breach of data protection and perjury. He said: "There will be a report in future and there may even be court cases in the future. "I don't want to say too much. What I do want to say is that this report has found the Murdochs unfit to run a fish and chip shop never mind run a big media organisation."

    On calls for a Holyrood hacking inquiry, the former MSP said: "About three years ago, I called for the Scottish Parliament to investigate phone hacking of members of the Scottish Parliament because I said three years ago that my phone was hacked. "I said three years ago that a listening device was found in my car. A lot of people said I was off my head and that I was making it up. "They're not saying that now because the truth is beginning to come out."

    On his conviction, Mr Sheridan added: "A jury took a very narrow decision, by eight votes to six, to find me guilty of a crime that I know I'm not guilty of. "They were misinformed. They were misled. I think they were deliberately misled. That may be for a jury in the future to decide. The fact is the conviction against me is unsafe."

  • FULL ARTICLE HERE
  • DANIEL MORGAN AXE MURDER CONNECTED TO MURDOCH MAFIA HACKING SCANDAL(VIDEO)
  • Daniel Morgan murdered for exposing crooked 'masonic' cops flooding UK with cocaine
  • Crooked cops' cocaine link in murder probe
  • Daniel Morgan murder: 24 years, five police inquiries but no justice
  • POLICE CORRUPTION COVER UP OF DEATH OF PRIVATE DETECTIVE DANIEL MORGAN 24 YEARS AGO (VIDEO)
  • FREEMASON SET UP SPY NETWORK OF CORRUPT COPS, TAXMEN AND BANKERS
  • Jonathan Rees: Freemason private investigator who ran empire of tabloid corruption
  • Former policeman's trial in Daniel Morgan case stayed
  • Woman held over private detective's death Daniel Morgan
  • Murdoch’s £1m bill for hiding dirty tricks
  • 'Never explain, never apologise' is the vile Met police way. It's not good enough
  • ITN NEWS APOLOGY FOR OVERDOSING SUBSCRIBERS WITH ROYAL BULLSHIT
    SCUMBAG ZIONIST RICHARD DESMOND BEHIND PROMOTION OF ROYAL PARASITES
    richard desmond






    CLICK IMAGE TO ENLARGE

    Where would the Royal parasites be without their zionist mason lackeys like scumbag Richard Desmond (Express and OK) creating the vast propaganda that the likes of the other EVIL press barons Rupert Murdoch (Ex News of the World and vile Sun) and Jonathan Harmsworth (Daily Mail) produce in never ending royalist bullshit?

    The world is waking up from the brainwashing of the masses and how billionaire royal parasites are promoted as if they are some sort of force for good. Elevated to superstar status for being only ONE thing , the descendants of the most ruthless murdering bastards on the face of the earth. Richard Desmond fills every paper stand with his nauseating Royalist propaganda to make us believe these parasites deserve our deference while we remain enslaved to their vile system of law that assures their privilege, vast wealth and with their notorious masonic murdering henchmen, especially in the ranks of the London met who are expert at assassinating anyone who does NOT conform to their evil system of control.

    Here are just a few interesting facts about Richard Desmond.

    In 2010, Desmond was ranked the equal-57th richest man in Britain according to the Sunday Times Rich List, with a net worth of £950 million. He was once again listed on the 2011 Sunday Times Rich List, with his fortune still at £950 million. He was born in North London into a Jewish family, the youngest of three children.His father, Cyril, was at one time managing director of cinema advertising company Pearl & Dean (who had a complete monopoly of advertising in cinemas).

    After buying Express Newspapers, Desmond became embroiled in a feud with Viscount Rothermere (Tax dodger Jonathan Harmsworth)and publisher of the Daily Mail, the rival to the Daily Express, largely derived from stories relating to Rothermere's private life. Northern & Shell also publishes a wide range of magazines including the celebrity weekly OK!, started as a monthly in 1993, which is the largest weekly magazine in the world, with 23 separate editions from the US to Australia to Azerbaijan and with a readership in excess of 31million.

    In April 2004, the Daily Express reverted to supporting the Conservatives, after a period backing Labour. On the same day Desmond accused The Daily Telegraph, then considering accepting a takeover by the German Axel Springer group, of giving in to Nazis. Desmond reportedly harangued The Daily Telegraph's chief executive and associates in faux German at a business meeting and imitated Adolf Hitler.

    In 2005, The Guardian reported that Desmond became unwittingly caught up in a pornographic telephone and internet scam which allegedly led to him receiving death threats from the New York Gambino mafia family, according to documents released during a court case. Desmond has denied the whole episode.

  • FULL ARTICLE HERE
  • More on Richard Desmond here
  • Desmond Reveals Lottery Venture (VIDEO)
  • No headlines for Desmond divorce
  • COVER UP OF OVER 300 CRIMES COMMITTED BY UK JOURNALISTS
    leveson inquiry Motorman: Britain’s Biggest Establishment Cover-Up Thousands of Crimes Committed By Over 300 Journalists Protected from Exposure by a Judge and Newspaper Editors

    If a police-led investigation uncovered thousands of crimes committed by over 300 suspected serial criminals, you would expect the editors of newspapers to be screaming at their journalists to get to the bottom of the story to splash across the front page. If the accused worked for powerful organisations with deep links to politicians and the bosses of these criminal enterprises had access to politicians at the highest level, even hosting parties for the politicians, it would be a huge scandal. Papers would be all over the story… You would in those circumstances expect the criminal justice system to gear up for trials on a scale not seen in Britain before. Judges would perhaps have to consult their Italian counterparts – who took on the mafia’s tangentopoli in the nineties – for advice. Organised crime on this scale has hitherto been unheard of in Britain.

    This isn’t a crime thriller storyline. Operation Motorman uncovered industrial scale criminality and hundreds of suspects names. Currently in Britain the newspapers are neither naming nor shaming because the criminal enterprises are the newspapers themselves, who understandably do not wish to report their own crimes. Their silence is a matter of self-preservation. When the media don’t want to see justice done and politicians don’t want their closeness to what are effectively criminal enterprises exposed, the judges must then be our last hope for the truth, just as they were in Italy in the nineties. In gifting politicians power – in Italy it was money – the newspapers have come to believe that they are protected by the very same politicians from the law. Britain has been governed for decades by an interlocking politico-media elite analogous to Italy’s tangentopoli…

    In the wake of the News of the World scandal last year David Cameron appointed Lord Justice Leveson to inquire into the extent of unlawful or improper conduct within News International, other newspaper organisations and, as appropriate, other organisations within the media, and by those responsible for holding personal data. On the surface the terms of reference looked set to catalyse revelations as to what has been going on – the police, politicians and the newspapers – all were to have their relationships, culture and ethics examined.

    In the course of the Inquiry Leveson has received prima facie evidence of some thousands of crimes committed by hundreds of journalists. The Operation Motorman files gathered by the Information Commissioner expose a culture of criminality in the day-to-day functioning of the media. The corrupting of police and other offices of the crown was a matter of course not only at the News of the World and other Murdoch titles, it was also the case at the Mail and the Mirror newspaper groups as well. The silence on this issue from these newspapers is because they fear a circular firing squad. Leveson has the evidence required to initiate criminal actions and civil actions by thousands of victims of crimes committed by newspaper journalists. Guido challenged Leveson to his face to publish the evidence, thus allowing the victims of industrial scale illegal invasions of privacy to get justice. Leveson claimed it was difficult nine years on. Guido understands that there have been two applications to Leveson to release the Operation Motorman files. The applications, heard in private, were refused. So in Britain we have a situation where the judge charged with investigating the crimes carried out by the media is covering up their crimes. There is an overwhelming public interest in the victims getting justice.

    The Operation Motorman files are huge, the thousands of entries contained in the files are a mere snapshot of the industrial scale criminality carried out by the press. Today Guido is releasing the Blue Book section of the Operation Motorman files covering the 1,028 News International related entries out of a total of some 17,000. These files are known to most newspaper editors and to Guido’s knowledge no action has been taken against the journalists named within, some of whom are now senior journalists. To Guido’s knowledge Guardian journalists have possession of the files covering the Mail and Mirror groups. One wonders why they so far have only been willing to name the names of journalists from the Murdoch press… It seems to Guido that there is no political will to see this through, the press are by and large keen for their own reasons to suppress the truth and the judiciary are actively suppressing the evidence. In those circumstances it is only by bringing the evidence out into the open that justice will be done.

    Download: Operation Motorman Blue book

    Notes:

    Inclusion of the name of a journalist in the Operation Motorman files does not mean a journalist has committed a crime. Some of the entries are for innocent inquiries, a few will be breaches of Section 55 of the Data Protection Act which can be justified if the journalist concerned can prove that they were acting in the public interest. The published file has personal data belonging to victims redacted.

    The published file has the names of persons known to be of interest to the security services redacted. There are transposition errors in the files. For example Gordon Rayner (entries 1006 – 1009) actually worked for the Daily Mail not News International as recorded in the Blue Book. Rayner made over 300 information requests in the Motorman files, over 180 of which were for information that could not be legally obtained.

    Journalists should note that Guido is not commenting further for the moment. To understand how to interpret the files contact the Hacked Off campaign. If you are a named victim contact the Hacked Off campaign they may be able to help.

  • FULL ARTICLE HERE
  • Operation Motorman: Guido Fawkes under fire over publication of files
  • MURDOCH MAFIA'S WAR ON JOURNALISM VIDEO
    MASONIC ILLUMINATI MEDIA CONTROL
    There is nothing wrong with your computer. Do not attempt to adjust the picture. We are controlling transmission. If we wish to make it louder, we will bring up the volume. If we wish to make it softer, we will tune it to a whisper. We will control the horizontal. We will control the vertical. We can roll the image, make it flutter. We can change the focus to a soft blur or sharpen it to crystal clarity. For the time being, sit quietly and we will control all that you see and hear. We repeat: there is nothing wrong with your computer. You are about to participate in a great adventure. You are about to experience the awe and mystery which reaches from the inner mind to... The Outer Limits.
    TAX DODGING HARMSWORTH'S DAILY MAIL MADE 1,728 ILLEGAL SPYING REQUESTS
    jonathan harmsworth As we have been exposing for a very long time fascist Jonathan Harmsworth owner of the Daily scumbag is every bit as bad as his partner in crime Rupert Murdoch . Its just that Harmsworth keeps a low profile to avoid his tax dodging in France being exposed and his use of the British media to vent his royalist fascist agenda that runs riot. He is a psychopath who uses his vile rag to vent his hatred against the poor, disabled and vulnerable like some medieval circus show. His rag generates a mass of frivilous tripe promoting the Royal parasites at every opportunity meanwhile generating an equal amount of smearing about the poorest sections of UK society. A SCUMBAG OF THE WORSE ORDER.

    Tax dodging Harmsworth's Daily Mail made 1,728 potentially illegal requests to private detective

    Journalists at the tabloid spent about £143,000 on requests to Steve Whittamore for information between 2000 and 2003 The Daily Mail spent an estimated £143,000 asking a private eye to make 1,728 potentially illegal requests to unearth phone numbers and addresses of public figures over a three-year period, including personal details of the Duchess of Cambridge and her sister Pippa Middleton. Journalists at the newspaper asked for private information on average more than once a day, and occasionally asked for individual criminal record checks. Its reporters demanded roughly twice as many searches as was previously thought, according to research by ITV News.

    The tabloid demanded the private information between 2000 and 2003 from Steve Whittamore – whose targets for a range of newspapers included the union leader Bob Crow, the family of the murder victim Holly Wells, members of the England football team and the singer Charlotte Church. The Daily Mail made the most requests, with its sister title the Mail on Sunday spending an estimated £62,000 on 578 requests for information. The Sunday title's figure was also roughly double the number of requests counted by the information commissioner in a 2006 report. It had previously been thought that the Daily Mail made 982 such requests, according to the information commissioner, but ITV News's examination of Whittamore's notebooks, which were seized when he was arrested in 2003, suggests that the figures were undercounted.

    Journalists from the Mail obtained the BT friends and family numbers of people of interest 90 times, at an average cost of about £336. Reporters obtained 1,285 ex-directory numbers at a cost of £65 a time. There were 20 requests to establish a person's address from their vehicle registration at an average cost of £150. On three occasions, Whittamore's JJ Services was asked for an individual's criminal records to be checked against the police national computer, each at a cost of £500. The Observer, owned by Guardian Media Group, publishers of the Guardian, made 201 requests for information from Whittamore at a cost of £13,270 between 2000 and 2003. This was about double the 103 previously counted by the information commissioner, and the new data says the Sunday paper made 182 requests for ex-directory numbers, asked for 18 mobile and landline numbers to be linked to people's addresses or other personal details and requested one "blag".

    Obtaining such personal information is a breach of section 55 of the Data Protection Act, although there is a public interest defence. If anybody working in the public sector was paid money to supply information illegally, it could amount to an offence under the more serious 1906 Prevention of Corruption Act, for which there is no public interest defence. Whittamore himself pleaded guilty to breaches of the Data Protection Act in 2005 and received a two-year conditional discharge. Paul Dacre, the Daily Mail's editor in chief, was questioned about his title's use of Whittamore at the Leveson inquiry in February, and in particular about requests to supply a person's friends and family numbers to the newspaper. Dacre said that information obtained from Whittamore "could all be obtained legally, but it would take time. This was a quick and easy way to get that information". On Wednesday, the publisher of the Daily Mail and the Mail on Sunday, Associated Newspapers, said the allegations were familiar from reports published by the information commissioner in 2006 in the wake of the Whittamore case – known as Operation Motorman.

    In a statement, the publisher said: "Although the commissioner did not disclose details of the information obtained, it would seem, for the most part, it related to the tracing of individuals' addresses and phone numbers. "The report recognised that many of these cases would have been covered by public interest defences. Indeed it is good practice that matters concerning individuals in the news should be put to them before publication to ensure accuracy and give the opportunity to offer comment. To do this it is vital to trace addresses and telephone numbers which in the main could be obtained through legal means." Church said she had been shown a copy of the information Whittamore had collected on her. She said: "It was basically just kind of DVLA records, so registration numbers and house numbers and mobile numbers and criminal records if applicable. It was about literally everybody I had ever known. Anybody I had ever come into contact with. That's what took us by surprise about it. Lots of my parents' friends … some of my mum's old work colleagues … a phenomenal amount of information."

    The Daily Mirror was Whittamore's second biggest customer, using the private eye 984 times between 2000 and 2003 – about 300 occasions more than previously counted by the information commissioner – and spending about £92,000. The bulk of the information sought was ex-directory numbers, but its journalists asked for number plates to be traced to individuals on 79 occasions and for criminal record checks 19 times. Its Sunday sister title, the Sunday People, was also a heavy user of Whittamore, spending an estimated £76,295 on 1,016 requests. Overall, titles owned by Trinity Mirror, publisher of the Daily Mirror, spent £200,623, while Associated Newspapers spent £234,773, a figure that also includes the Evening Standard, which the publisher owned at the time. Trinity Mirror said the detail "was the subject of a police investigation in 2003 when no action was taken against any journalist". It added: "We took our lead from the ICO [information commissioner's office] and did what was asked of us by reaffirming to our national newspaper editors that the company's policy was to comply with the criminal law and the PCC code." News International was not a heavy user of Whittamore between 2000 and 2003, with the News of the World the biggest-spending title in the Murdoch group, spending £23,306 on 240 requests for information, according to ITV News.

    A spokesperson for the Observer said Whittamore's papers were described by the ICO as "deeply obscure" and that, as a result, it was "difficult to determine exactly what he was doing. As such, the Observer has always said that it is not possible to be absolutely certain that everything he did for the paper would have met a strict definition of 'the public interest'. Therefore, since the publication of the ICO's report in 2006, we have strengthened the process by which the use of private investigators is approved. In fact, none have been approved since then." Dr Evan Harris of the Hacked Off campaign group said that subjects of press intrusion should have been informed that they were targeted by journalists via Whittamore. He said "there been a sophisticated but flagrant cover-up of the extent and knowledge of this by several newspaper groups" and that there had been "no proper investigation by the authorities of the role of elements of the press in driving this industrial scale theft of private information".

  • FULL ARTICLE HERE